Ναυτικός θρύλος ή ανεξήγητο μυστήριο;

Το ιστιοφόρο "Κοπεγχάγη"
Μοιραστείτε το άρθρο...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Στις 14 Δεκεμβρίου του 1928, δύο φορτηγά πλοία που ανέβαιναν τον ποταμό Λα Πλάτα, παραμέρισαν με σεβασμό θα μπορούσε να πει κανείς, για να περάσει ένα περήφανο πεντακάταρτο καράβι. Ήταν το μεγαλύτερο σκαρί της εποχής του, με μήκος 140 μέτρα και στη μάσκα του ήταν γραμμένο το όνομά του, που έμελλε να γίνει πολυθρύλητο: “Κοπεγχάγη”.

Το δανέζικο σκαρί “Κοπεγχάγη”, που ναυπηγήθηκε το 1921, ήταν το μεγαλύτερο ιστιοφόρο του κόσμου και χρησίμευε ως εκπαιδευτικό πλοίο των Δοκίμων του Ναυτικού της Δανίας.

Το ιστιοφόρο "Κοπεγχάγη"
Το ιστιοφόρο “Κοπεγχάγη”

Επί τέσσερα χρόνια ταξίδευε στις θάλασσες του Νότου, στο Σιάμ, στην Αυστραλία, στη Χιλή, χωρίς να είχε ποτέ κάποιο ατύχημα και χωρίς να είχε αντιμετωπίσει ποτέ κάποια δυσκολία.

Ο Πλοίαρχος του "Κοπεγχάγη", Χανς Φέρντιναντ Άντερσεν
Ο Πλοίαρχος του “Κοπεγχάγη”, Χανς Φέρντιναντ Άντερσεν

Στις 14 Δεκεμβρίου του 1928 τελικά, απέπλευσε από το Ρίο ντε λα Πλάτα με προορισμό τη Μελβούρνη της Αυστραλίας. Ο Καπετάνιος του ήταν ο εμπειρότατος Χανς Φέρντιναντ Άντερσεν και στο πλοίο επέβαιναν 71 άτομα συνολικά, εκ των οποίων 45 Δόκιμοι και 26 στελέχη ως μόνιμο πλήρωμα.

Με ολάνοιχτα τα επιβλητικά πανιά του στα πέντε του κατάρτια, ξεκίνησε για τον Νότο. Στις 21 Δεκεμβρίου του 1928 έδωσε για τελευταία φορά το στίγμα του, που ήταν 900 ναυτικά μίλια από το Τριστάν Ντα Κούνια. Όλα έβαιναν καλώς.

Όταν όμως έγινε ξεκάθαρο ότι το πανέμορφο ιστιοφόρο είχε χαθεί, μια τεράστια έρευνα ξεκίνησε με σκοπό να εντοπιστεί. Δυστυχώς, κανένα ίχνος του “Κοπεγχάγη” δε βρέθηκε ποτέ.

Συγκεκριμένα, στις 22 Μαρτίου, οι εφημερίδες της Αυστραλίας δημοσίευσαν τη φωτογραφία του αγνοούμενου πλοίου, όπου δεν είχε δώσει κανένα σημείο ζωής για ένα ολόκληρο τρίμηνο.

Στις εκτεταμένες έρευνες που ακολούθησαν, διάφορα σκάφη ανέφεραν ότι είχαν δει το τεράστιο ιστιοφόρο κοντά στο νησί Τριστάν Ντα Κούνια, αλλά από εκεί χάνονταν τα ίχνη του.

Η θέση στον χάρτη του νησιού Τριστάν Ντα Κούνια, στη μέση του Ατλαντικού Ωκεανού
Η θέση στον χάρτη του νησιού Τριστάν Ντα Κούνια, στη μέση του Ατλαντικού Ωκεανού

Το δανέζικο τάνκερ “Μεξικό” απεστάλη στην περιοχή, προκειμένου να συνδράμει στις έρευνες που γίνονταν στις ακτές της Νοτίου Αφρικής και στα γύρω νησιά, που θα έπρεπε το “Κοπεγχάγη” να συναντήσει στη ρότα του.

Κανείς δεν είχε δει το τόσο ξεχωριστό ιστιοφόρο, εκτός από μερικούς ψαράδες που είχαν να αφηγηθούν μια μάλλον πολύ περίεργη ιστορία.

Το δανέζικο τάνκερ "Μεξικό"
Το δανέζικο τάνκερ “Μεξικό”

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των ψαράδων, το σπάνιο σκαρί είχε εμφανιστεί ξαφνικά μέσα στη νύχτα, χωρίς όμως να υπάρχει κανείς πάνω στο κατάστρωμά του. Το πρωί είχε χαθεί και τίποτε δε φαινόταν ούτε καν στον μακρινό ορίζοντα.

Το μεγάλο ερώτημα που πλανιόταν, ήταν γιατί το “Κοπεγχάγη” δε χρησιμοποίησε τον ασύρματό του. Ήταν απολύτως αδύνατο να καταποντιστεί ένα πλοίο τέτοιου μεγέθους, χωρίς να προλάβει να εκπέμψει σήμα κινδύνου.

Η ανεξήγητη εξαφάνισή του έδωσε λαβή να κυκλοφορήσουν διάφοροι θρύλοι, που ενισχύθηκαν αργότερα, ύστερα από χρόνια, όταν ένα παράξενο και έρημο ιστιοφόρο με πέντε κατάρτια εμφανιζόταν από καιρού εις καιρόν.

Το 1938, ένα αλιευτικό επέστρεψε στο Κέιπ Τάουν με πολύτιμο φορτίο, που δεν ήταν τα άφθονα ψάρια που είχαν ανασύρει τα δίχτυα του, αλλά μια φιάλη που είχε περισυλλέξει από τη θάλασσα.

Μέσα στη φιάλη βρέθηκε ένα σημείωμα που έγραφε: 47ο, 37΄νοτίως, 2’ 14’’ ανατολικώς, “Κοπεγχάγη”. Ήταν άραγε από το χαμένο ιστιοφόρο; Αλλά, τι ζητούσε σ’ αυτά τα νερά, 1.000 μίλια μακριά από την πορεία του; Γιατί δεν είχε δώσει το στίγμα του μέσω ασυρμάτου; Αν είχε ανατραπεί, βυθιστεί ή συγκρουστεί, γιατί δε βρέθηκαν ποτέ απομεινάρια του;

Το στίγμα του πλοίου, σύμφωνα με το σημείωμα της φιάλης
Το στίγμα του πλοίου, σύμφωνα με το σημείωμα της φιάλης

Η εξαφάνιση του περήφανου πεντακάταρτου ιστιοφόρου παραμένει πάντοτε ανεξήγητη και το “Κοπεγχάγη” έχει μπει στη λίστα με τα άλυτα μυστήρια των πλοίων-φαντασμάτων, καθώς περιοδικά κάνει την εμφάνισή του, αδειανό από επιβάτες, πάντα με ολάνοιχτα τα πανιά του.

Η πλώρη του "Κοπεγχάγη"
Η πλώρη του “Κοπεγχάγη”

Η είδηση δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “ΕΜΠΡΟΣ”, στις 25/02/1956…

Το άρθρο, όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "ΕΜΠΡΟΣ", στις 25/02/1956
Το άρθρο, όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “ΕΜΠΡΟΣ”, στις 25/02/1956

Σχετικά άρθρα

Τραγικές ιστορίες πλοίων-φαντασμάτων… Στο Λονδίνο, την παγκόσμια πρωτεύουσα της ναυσιπλοΐας, υπήρχε ένα περίεργο έθιμο....Συνήθιζαν να αγγέλουν τον "θάνατο" κάθε πλοίου, σαν να επρόκειτο για ανθρώπινο...πλάσμα...
Θρυλικά πλοία-φαντάσματα… Οι περιπτώσεις των περιφημότερων πλοίων-φαντασμάτων, που έχουν καταγραφεί στην...Ιστορία...
Το αίνιγμα του “Μary Celeste”… Το μυστήριο παρέμεινε σκοτεινό μέχρι και σήμερα. Έχει περάσει περίπου ενάμιση...αιώνας από τις 4 Δεκεμβρίου του 1872, όπου ένα πλοίο-φάντασμα, το αμερικανικό "Mary Celeste"...βρέθηκε να πλέει ακυβέρνητο και εγκαταλελειμμένο ανοιχτά των Αζορών Νήσων, στον...Ατλαντικό ωκεανό.
Θρυλικά πλοία-φαντάσματα… Τι ήταν όμως αυτό που ώθησε όλους αυτούς τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν το πλοίο,...χωρίς να έχει προηγηθεί βία ή αταξία, και μάλιστα με αίθριο καιρό;
Μοιραστείτε το άρθρο...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Σχολιάστε το άρθρο

avatar

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων.