Το άλυτο μυστήριο του MV Joyita…

Το MV Joyita, όπως βρέθηκε στις 10 Νοεμβρίου του 1955

Το 1955, η παγκόσμια κοινή γνώμη είχε συγκλονιστεί από τη μυστηριώδη εξαφάνιση 25 ατόμων, που επέβαιναν στο εμπορικό πλοίο MV Joyita. Το σκαρί των 21 μέτρων με την εξαιρετική πλευστότητα, που είχε κατασκευαστεί να μένει αβύθιστο κατά τα ταξίδια του, βρέθηκε να επιπλέει έχοντας πάρει μερική κλίση και σε πολύ κακή κατάσταση. Ωστόσο, ο προβληματισμός των ερευνητών ήταν ένας: Γιατί έπρεπε να εγκαταλειφθεί ένα αβύθιστο σκάφος;

Άποψη του λιμανιού Άπια, των Νήσων Σαμόα
Άποψη του λιμανιού Άπια, των Νήσων Σαμόα

Στις 3 Οκτωβρίου του 1955, περίπου στις 05:00 το πρωί, το MV Joyita ξεκίνησε από το λιμάνι Άπια των Νήσων Σαμόα με προορισμό τα νησιά Τοκελάου του Ειρηνικού Ωκεανού, που βρίσκονταν μόλις 270 μίλια μακριά. Το ταξίδι ρουτίνας αναμενόταν να διαρκέσει 41-48 ώρες, όπου θα έφτανε στα Νησιά Τοκελάου στις 5 Οκτωβρίου, έχοντας στο τιμόνι του έναν πολύ έμπειρο καπετάνιο, τον Βρετανό Thomas Henry Miller. Στο γυρισμό του, ήταν προγραμματισμένο να επιστρέψει με φορτίο αποξηραμένων πυρήνων καρύδας, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή λαδιού καρύδας.

Η πορεία του MV Joyita και το πού βρέθηκε...
Η πορεία του MV Joyita και το πού βρέθηκε…

Πάνω στο πλοίο επέβαιναν 16 μέλη πληρώματος και 9 επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου ενός κυβερνητικού αξιωματούχου, ενός γιατρού (Alfred “Andy” Denis Parsons, χειρουργός, βετεράνος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, που πήγαινε να εκτελέσει έναν χειρουργικό ακρωτηριασμό), ενός εμπόρου καρύδας και δυο παιδιών.

Όταν το MV Joyita δεν έφτασε στον προορισμό του όπως αναμενόταν, ξεκίνησαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του από αέρα και θάλασσα. Αεροπλάνα σάρωναν την ευρύτερη περιοχή για μέρες, χωρίς να καταφέρουν να βρουν το παραμικρό ίχνος του πλοίου. Πλήθος πλεούμενων, επίσης, είχαν οργώσει τα νερά του Νότιου Ειρηνικού, χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Άποψη από τα νησιά Τοκελάου, στον Ειρηνικό Ωκεανό
Άποψη από τα νησιά Τοκελάου, στον Ειρηνικό Ωκεανό

Τελικά, πέντε εβδομάδες αργότερα, στις 10 Νοεμβρίου, ο καπετάνιος του εμπορικού πλοίου Tuvalu βρήκε το MV Joyita, έρημο και εγκαταλελειμμένο, 1.000 χιλιόμετρα μακριά από το προγραμματισμένο δρομολόγιό του, κοντά στα νησιά Φίτζι. Ήταν εν μέρει βυθισμένο στο νερό, με σπασμένο φουγάρο και κατεστραμμένο ασύρματο. Τα ηλεκτρικά ρολόγια είχαν σταματήσει στις 22:25 κι επειδή οι διακόπτες για τον φωτισμό της καμπίνας, καθώς και τα φώτα ναυσιπλοΐας βρέθηκαν ενεργοποιημένα, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως, το όποιο δυστύχημα συνέβη, έλαβε χώρα μες στη νύχτα.

Άποψη από τα νησιά Φίτζι, στον Ειρηνικό Ωκεανό
Άποψη από τα νησιά Φίτζι, στον Ειρηνικό Ωκεανό

Ο αίθριος καιρός δεν προμήνυε τέτοια τραγωδία. Οι εμπειρογνώμονες δε μπορούσαν να καταλάβουν τι ήταν αυτό που προξένησε τόσες φθορές στο εμπορικό πλοίο MV Joyita, ενώ παράλληλα άπαντες είχαν εξαφανιστεί έτσι ανεξήγητα. Ωστόσο, το ενδεχόμενο της πειρατείας αποκλείστηκε αμέσως, καθώς προσωπικά αντικείμενα και άλλα τιμαλφή είχαν ανευρεθεί πάνω στο πλοίο, καταφανώς στην αρχική τους θέση.

Φυσικά, σε εκείνα τα νερά του Ειρηνικού δεν ήταν απίθανο να ξεσπάσει ξαφνικά μια τρομακτική και φονική καταιγίδα, σχηματίζοντας πανύψηλα υδάτινα βουνά. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση όμως, οι ειδικοί υποστήριζαν ότι κάποιος ναυαγός ή έστω πτώμα, θα είχε ξεβραστεί στις γειτονικές ακτές των νησιωτικών συμπλεγμάτων.

Επειδή μια εφημερίδα του Σίδνεϋ, την επόμενη ημέρα του εντοπισμού του MV Joyita, δημοσίευσε την πληροφορία ότι ένα Νεοζηλανδικό αεροπλάνο πήρε τυχαίως μια φωτογραφία του πλοίου στο μέσον ενός αλιευτικού ιαπωνικού στόλου, οι υποψίες έπεσαν πάνω στους Ιάπωνες. Πιθανολογούνταν ότι έσπευσαν να εξαφανίσουν το 16μελές πλήρωμα και τους 9 επιβάτες του MV Joyita, για να προστατέψουν κάποιο θανάσιμα επικίνδυνο μυστικό τους. Η ιαπωνική κυβέρνηση διέψευσε άμεσα και αποφαντικά τις κατηγορίες.

Η είδηση, όπως δημοσιεύθηκε, σε πρωτοσέλιδο εφημερίδας του Σίδνεϋ
Η είδηση, όπως δημοσιεύθηκε, σε πρωτοσέλιδο εφημερίδας του Σίδνεϋ

Προκειμένου να γλιτώσουν από ένα διεθνές επεισόδιο, ζητήθηκε η αμερικανική παρέμβαση, μιας και το πλοίο ήταν αμερικανικής ιδιοκτησίας. Ο ειδικός, που απεστάλη να διευθετήσει το πολύπλοκο θέμα, τους άφησε άφωνους, προτείνοντάς τους κάτι μάλλον πρωτοποριακό και ευφάνταστο.

Εφόσον είχαν αποκλειστεί όλα τα πιθανά σενάρια και είχαν πέσει σε αδιέξοδο οι έρευνες, ο Αμερικανός απεσταλμένος Δρ. Μ.Κ.Jessup ζήτησε από τους εμπειρογνώμονες να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους το ενδεχόμενο να είχαν απαχθεί οι αγνοούμενοι από πλάσματα άλλου πλανήτη. Τους αποσαφήνισε ότι στη δεκαετία που διένυαν, είχαν καταγραφεί πάρα πολλές αναφορές για Α.Τ.Ι.Α. και ανεξήγητες απαγωγές ανθρώπων στα μέρη που είχαν θεαθεί, σ’ όλα τα μήκη και πλάτη της Γης.

Ο Δρ. Μ.Κ.Jessup υποστήριζε πως μερικές φορές οι εξωγήινοι προέβαιναν στην απαγωγή ανθρώπων, για να τους μελετήσουν. Προκειμένου να πραγματοποιήσουν τον σκοπό τους, προτιμούσαν να απαγάγουν τους επιβάτες απομονωμένων πλοίων ή αεροπλάνων.

Το MV Joyita, όπως βρέθηκε στις 10 Νοεμβρίου του 1955
Το MV Joyita, όπως βρέθηκε στις 10 Νοεμβρίου του 1955

Η παράξενη εξαφάνιση των 25 ατόμων που επέβαιναν στο εμπορικό πλοίο MV Joyita, εξακολουθεί να αποτελεί μέγα μυστήριο. Το τραγικό και αδιευκρίνιστο τέλος τους έδωσε λαβή για πλήθος εικασιών. Η άλυτη υπόθεση, ακόμα και σήμερα, βρίσκεται στα συρτάρια των αρμόδιων αρχών, με την ένδειξη: “Υπόθεση Ανεξιχνίαστη”.

Η είδηση αυτή δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “ΕΜΠΡΟΣ”, στις 04/02/1956…

Το άρθρο, όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "ΕΜΠΡΟΣ", στις 04/02/1956
Το άρθρο, όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “ΕΜΠΡΟΣ”, στις 04/02/1956
0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Notify of
guest

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

0 σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments